31/1/10

Άγιοι Προστάτες Επαγγελμάτων

Οι Άγιοι της Εκκλησίας μας προβάλλονται ως αληθινά υποδείγματα ζωής και ως θαυμαστοί πνευματικοί οδηγοί των χριστιανών σε κάθε εποχή. Γι' αυτό στον καθημερινό μας αγώνα για πνευματική πρόοδο, οφείλουμε να εντρυφήσουμε και να ωφεληθούμε από τις εμπειρίες, τα βιώματα και τις παρακαταθήκες των Αγίων μας.
Η παράδοση όμως της Αγίας Μητέρας μας Ορθόδοξης Εκκλησίας αναφέρει ως προστάτες επαγγελμάτων διαφόρους Αγίους, τους οποίους αναφέρουμε ενδεικτικά, κατά αλφαβητική σειρά.



Άγιοι Ανάργυροι προστάτες των ιατρών (1η Νοεμβρίου)

Άγιος Αρτέμιος προστάτης των αστυνομικών (20 Οκτωβρίου)


Άγιοι Αρχάγγελοι Μιχαήλ και Γαβριήλ προστάτες των αεροπόρων (8 Νοεμβρίου)





Άγιος Αντύπας προστάτης των οδοντιάτρων (11 Απριλίου)


Αγία Βαρβάρα προστάτις του πυροβολικού (4 Δεκεμβρίου)


Άγιος Γεώργιος προστάτης του πεζικού (23 Απριλίου)



Άγιος Διονύσιος Αρεοπαγίτης προστάτης των δικαστικών (3 Οκτωβρίου)


Άγιος Ευφρόσυνος προστάτης των μαγείρων (11 Σεπτεμβρίου)



Άγιος Ζήνων προστάτης των ταχυδρομικών (10 Φεβρουαρίου )




Προφήτης Ηλίας προστάτης των γουνοποιών (20 Ιουλίου)



Άγιος Λουκάς Ευαγγελιστής προστάτης των ζωγράφων (18 Οκτωβρίου )



Άγιος Μάμας προστάτης των βοσκών (2 Σεπτεμβρίου)



Άγιος Μιχαήλ Μαυρουδής (νεομάρτυρας) προστάτης των αρτοποιών (10 Μαρτίου)



Άγιος Ματθαίος ο Ευαγγελιστής προστάτης των τελωνειακών (16 Νοεμβρίου )




Άγιος Μάρκος ο κωφός προστάτης των κωφαλάλων (2 Ιανουαρίου )



Άγιος Νικόλαος προστάτης των ναυτικών (6 Δεκεμβρίου )




Άγιος Ονήσιμος προστάτης των φυλακισμένων (15 Φεβρουαρίου)



Αγία Παρασκευή προστάτις των τυφλών (26 Ιουλίου)



Άγιος Σεραφείμ του Σάρωφ προστάτης των δασικών υπαλλήλων (2 Ιανουαρίου)




Άγιος Σαμψών προστάτης των ξενοδόχων (27 Ιουνίου)






Άγιος Συμεών ο Τραπεζούντιος προστάτης των χρυσοχόων (14 Αυγούστου)


Άγιος Σπυρίδων προστάτης των κεραμοποιών (12 Δεκεμβρίου)



Άγιοι Τρεις Ιεράρχες προστάτες των διδασκάλων (30 Ιανουαρίου)


Άγιος Τρύφων προστάτης των πτηνοτρόφων και των αμπελουργών (1η Φεβρουαρίου)


Άγιος Χριστοφόρος προστάτης των οδηγών (9 Μαϊου)




Άγιος Χρήστος Νεομάρτυς προστάτης των κηπουρών (12 Φεβρουαρίου)


(Από το περιοδικό "ΒΗΘΕΣΔΑ")


26/1/10

Ομοσπονδία Γυναικείων Σωματείων
Ο.ΓΥ.ΣΩ.


«Ένωση Επιστημόνων Γυναικών»
«Πανελλήνια Ένωση Γυναικών»
«Μητέρες Επιστήμονες Πολύτεκνες»
«Σύνδεσμος Ορθοδόξων Γυναικών Ευρώπης»
«Μουσική Συντροφιά»

Αθήνα, 15 Δεκεμβρίου 2009

Προς
Την Αξιότιμο Υπουργό
Παιδείας, Θρησκευμάτων και
Δια Βίου Μαθήσεως
Καν Άνναν Διαμαντοπούλου
Ενταύθα

Κυρία Υπουργέ,

Η Ομοσπονδία μας, η οποία αποτελείται από πέντε γυναικεία Σωματεία, διακατέχεται από ευαισθησία απέναντι στα σοβαρά κοινωνικά προβλήματα και ο σκοπός που υπηρετεί δημιουργεί σε αυτήν την ευθύνη αντιμετωπίσεώς τους.
Για τους λόγους αυτούς προβληματίστηκαν, τα μέλη της Ομοσπονδίας μας, από δημοσιεύματα του Τύπου, όπως το άρθρο του ομότιμου καθηγητού Ν. Σαρρή, στην εφημερίδα το «ΠΑΡΟΝ», της 5ης τρέχοντος μηνός, από τηλεοπτική εκπομπή του τηλεοπτικού Σταθμού ALTER της 3ης τ.μ., με τον δημοσιογράφον κ. Κ. Χαρδαβέλλα. Δημοσιεύματα που αφορούσαν πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες ανετέθησαν καθήκοντα Ειδικής Γραμματέως του Υπουργείου Σας και αρμοδιότητες στον ευαίσθητο Τομέα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, στην κ. Θάλεια Δραγώνα.
Και ο προβληματισμός αυτός προκύπτει από τις αποκαλύψεις των ΜΜΕ κλπ, που κινητοποίησαν μερίδα της Ομογένειας της Ελβετίας και την Ακαδημία Αθηνών, για τις θέσεις της ως άνω Ειδικής Γραμματέως, κ. Θάλειας Δραγώνα. Θέσεις που περιέχονται, εκτός των άλλων στο βιβλίο της με τίτλο: «Τι ειν’ η πατρίδα μας;». Σύμφωνα με τις θέσεις αυτές, κατά τα ανωτέρω δημοσιεύματα, η άνω Ειδική Γραμματέας και Συγγραφέας, κ. Θάλεια Δραγώνα, εκφράζει τις απόψεις ότι: «Δεν είμαστε Έλληνες…» και ότι είναι «ρατσιστικό να δηλώνουμε Ελληνική Ταυτότητα».

Επειδή οι απόψεις αυτές, Δημοσίας Λειτουργού, εφ’ όσον τις απηχούν ορθά τα δημοσιεύματα των ΜΜΕ, δεν συνάδουν προς θεμελιώδεις διατάξεις του Συντάγματος μας, όπως των άρθρων 16 και 5 αυτού και επειδή εμφανίζονται ως ανατρεπτικές και αρνητικές απόψεις, σε όσα γνωρίζαμε για την αιματοβαμμένη Ιστορία μας, χωρίς αντίστοιχα να προσδιορίζονται και οι θέσεις της άνω συγγραφέως Και επειδή απλός πολίτης θα μπορούσε ελεύθερα να εκφράσει τις ανωτέρω απόψεις, όχι όμως και Δημόσιος Λειτουργός που έχει ορκιστεί και οφείλει να σέβεται το Σύνταγμα και τους νόμους,
Σας απευθύνουμε τα εξής ερωτήματα:
1. Εάν οι θέσεις αυτές της κ. Θ. Δραγώνα, ανταποκρίνονται στα πιστεύω της, πώς δικαιολογείται να τις εκφράζει, όχι ως άτομο, αλλά ως Δημόσιος Λειτουργός;
2. Με ποια κριτήρια έγινε η επιλογή της κ. Θ. Δραγώνα, στη θέση της Ειδικής Συμβούλου και στον εξαιρετικά νευραλγικό Τομέα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Υπουργείου σας; Και
3. Για να μην υπάρχει παραπλάνηση, σχετικά με το όλο θέμα, θα πρέπει να γνωστοποιηθούν στους Έλληνες πολίτες και γονείς, ποιοι οι οραματισμοί και σχεδιασμοί της ως άνω Δημοσίας Λειτουργού, σχετικά με την εκπαίδευση και διαπαιδαγώγηση των Ελληνοπαίδων.


Μετά τιμής

Η Πρόεδρος
Σ. Καψοκεφάλου
Η Αντιπρόεδρος
Ι. Καραγιαννοπούλου
Η Γενική Γραμματέας
Σ. Δημητρίου


24/1/10


Η Αγία Μητέρα μας που τιμάται σήμερα αυτοαποκαλέσθηκε Ξένη γιατί ήθελε να διατελέσει τον ασκητικό της βίο στην ανωνυμία. Κατάγονταν από τη Ρώμη αλλά έδρασε στην πόλη των Μυλασών στην οποία και κατέφυγε μετά από θείο φωτισμό. Λίγο πριν από το γάμο της εγκατέλειψε την κοσμική της ζωή και μαζί με δύο θεραπαινίδες της αποσύρθηκε στα Μύλασα για να χτίσει ιερό ναό αλλά και μοναστήρι. Η ασκητική ζωή, στην οποία αφιερώθηκε με μοναδική καρτερία, της πρόσφερε το στεφάνι της αγιοσύνης, η οποία και επιβεβαιώθηκε με θείο σημάδι μετά τον ενταφιασμό του σκηνώματός της. Μεσημέρι, ενώ η γη φωτίζονταν από τον ήλιο, καταμεσής του ουρανού φανερώθηκε σταυρός σχηματισμένος από αστέρια, ο οποίος σαν θείο στεφάνι έλουσε τον τάφο της. Ο χορός των αστέρων ήταν δώρο στην Αγία από τον Θεό για τον ταπεινό και ασκητικό της βίο. Το θεϊκό σημάδι εξαφανίσθηκε αμέσως μετά τον ενταφιασμό της. Ό,τι γνωρίζουμε για την Αγία Ξένη το αποκάλυψε στις μοναχές του μοναστηριού μία εκ των θεραπαινίδων της, λίγο προτού πεθάνει.

18/1/10



Στις 23 Ιανουαρίου 2010, ημέρα Σάββατο και ώρα 5μμ στο ξενοδοχείο Εσπέρια στην οδό Σταδίου, θα έχουμε την ετήσια εορταστική μας εκδήλωση για την κοπή της βασιλόπιτας του Συνδέσμου μας. Τιμή πρόσκλησης 25 ευρώ. Οι προσκλήσεις είναι περιορισμένες αλλά προλαβαίνετε ακόμα. Επικοινωνήστε με τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου!

6/1/10

Πάντα επίκαιρο το μήνυμα των Χριστουγέννων


Πόσον ευεργέτησεν η ενανθρώπησις του Θεού λόγου την ανθρωπίνην φύσιν.
( Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου)

Ανεκτίμητον είναι το μέσον που μετεχειρίσθη ο Θεός, διά να κάμη το τόσον μέγα καλόν με την θείαν του ενανθρώπησιν· και αυτό είναι η άκρα ταπείνωσις, εις την οποίαν υπέβαλε τον εαυτόν του και εκοινώνησε την θεότητά του εις την ανθρώπινον φύσιν, δια να μπορή με αυτόν τον τρόπον να πάθη και να αποθάνη διά την αγάπην σου· την οποίαν ταπείνωσιν, κλίσιν ουρανών ονομάζει ο Δαβίδ « και έκλινεν ουρανούς και κατέβη» (ψ. ιζ΄, 9), κένωσιν ο Παύλος « ος εν μορφή υπάρχων ουχ αρπαγμόν ηγήσατο το είναι ίσα Θεώ, αλλ’ εαυτόν εκένωσεν μορφήν δούλου λαβών» (Φιλιπ. β΄, 6)· και ο θεολόγος Γρηγόριος ερμηνεύων τί ήτο η κένωσις αύτη λέγει « ο πλήρης κενούται της εαυτού δόξης επί μικρόν, ίν’ εγώ της εκείνου μεταλάβω πληρώσεως ». Ο δε μέγας Βασίλειος συγκρίνων την συγκατάβασιν ταύτην με την δημιουργίαν όλης της Κτίσεως την θέλει ανωτέραν και δραστικωτέραν, ούτω λέγων « Ότι και ηνέσχετο (ο Θεός δηλ.) συμπαθήσαι ταις ασθενείαις ημών, και ηδυνήθη προς το ημέτερον ασθενές καταβήναι· ου τοσούτον ουρανός και γη και τα μεγέθη των πελαγών και τα εν ύδασι διαιτώμενα και τα χερσαία των ζώων και φυτά και αστέρες και ο αήρ και ώραι και η ποικίλη του Παντός διακόσμησις, το υπερέχον της ισχύος συνίστησιν, όσον το δυνηθήναι τον Θεόν τον αχώρητον απαθώς διά σαρκός συμπλακήναι τω θανάτω· ίνα ημίν τω ιδίω παθει την απάθειαν χαρίσηται ». Ταύτην την συγκατάβασιν του Θεού λόγου « Απειροδύναμον αγαθότητα της θεαρχικής ασθενείας » ωνόμασεν ο Αρεοπαγίτης Διονύσιος. Όθεν εις αυτήν την ανθρώπινον φύσιν πού έλαβεν, όχι μόνον υστερήθη από την δόξαν και χαράν και ευδαιμονίαν και ανάπαυσιν που έπρεπε να έχη το τοιούτον αγιώτατον σώμα του από την πρώτην στιγμήν που συνελήφθη, αλλ’ εδέχθη μετά προθυμίας πτωχείαν, κόπους ονειδισμούς, βάσανα, θάνατον σταυρικόν και υπέφερε και έπαθε περισσότερα από όσα έπαθε ποτέ άνθρωπος εις αυτόν τον κόσμον, τόσον εξωτερικώς από τους εχθρούς του εις τα θεία του μέλη, όσον και εσωτερικώς εις την αγιωτάτην καρδίαν του από την προς σε άπειρόν του αγάπην· « ος αντί της προκειμένης αυτώ χαράς, υπέμεινε σταυρόν, αισχύνης καταφρονήσας ».

( Απόσπασμα από το έργο του Αγ. Νικοδήμου του Αγιορείτου «Πνευματικά γυμνάσματα», (σελ.183-184), Έκδοση Ορθοδόξων Χριστιανικων Ενώσεων. Αθήνα 1950 )

Το κείμενο μας έστειλε η κ. Αικατερίνη Κεχαγιά - Ορφανίδου

Τα Άγια Θεοφάνεια





Έπειτα από Θεία εντολή ο Ιωάννης ο Πρόδρομος εγκατέλειψε την ασκητική ζωή και πήγε στον Ιορδάνη Ποταμό, όπου κήρυττε το λόγο του Θεού και βάπτιζε ανθρώπους απ’ όλη την Ιουδαία καθώς αυτοί φανέρωναν τις αμαρτίες τους. Στον Ιωάννη παρουσιάστηκε μια μέρα ο Ιησούς, ο οποίος του ζήτησε να τον βαπτίσει. Το Άγιο Πνεύμα φανέρωσε στον Ιωάννη ότι ο άνθρωπος αυτός ήταν στην πραγματικότητα ο Υιός του Θεού. Αρχικώς ο Πρόδρομος δε δέχονταν να βαπτίσει τον Κύριο, στον οποίο και είπε: «Εγώ έχω ανάγκη να βαπτισθώ από εσένα και εσύ έρχεσαι σε εμένα;». Ο Ιησούς του εξήγησε πως έτσι έπρεπε να γίνει και πως όφειλε να σταματήσει να φέρει αντιρρήσεις, αφού αυτό ήταν το θέλημα του Θεού. Ο Βαπτιστής υπάκουσε και δέχτηκε να βαπτίσει τον Κύριο. Τότε οι παρευρισκόμενοι έκπληκτοι είδαν μια μεγαλειώδη σκηνή να εκτυλίσσεται μπροστά τους: Ο ουρανός άνοιξε και το Άγιο Πνεύμα με τη μορφή περιστεριού ήρθε και κάθισε πάνω στον Ιησού, ενώ ακουγόταν η φωνή του Θεού που έλεγε: «Αυτός είναι ο αγαπημένος μου Υιός, αυτός είναι ο εκλεκτός μου».

Κάλαντα Θεοφανείων από την Τήνο
Συνήθιζαν να τα τραγουδούν εν χορώ, ανήμερα τα Φώτα. στα Δυο Χωριά. Ακούστηκαν για τελευταία φορά στα τέλη της 10ετίας του 1970 σε καφενείο του χωριού από χορό γερόντων κατοίκων. Έκτοτε δεν έχουν ακουστεί.

Άρχισ’ η γλώσσα μ’ άρχισε, τούτο τ’ αλφαβητάρι, χρόνια πολλά να χαίρεστε με του Χριστού τη χάρη.

Βουλή σου ήταν Κύριε να βαπτιστείς Χριστέ μου, στον Ιορδάνη ποταμό να έμπεις πλαστουργέ μου.

Γεννήθηκες ως άνθρωπος, στον κόσμο εφανερώθης, απ’την αιώνια κόλαση να μας ελευθερώσεις.

Διάβολος επατήθηκε κι’ είχε μεγάλη ζάλη, που ο Χριστός βαπτίζεται κάτω στον Ιορδάνη.

Εφώναζαν κι’ επρόσταζαν κι’ εμείς να βαπτιστούμε, στον Ιορδάνη ποταμό μέσα όλοι να μπούμε.

Ζητάει ο ίδιος ο Χριστός τον Άγιο Ιωάννη, να βαπτιστούνε και οι δυό μέσα στον Ιορδάνη.

Ήνοιξαν τα ουράνια, κατέβη το Άγιο Πνεύμα, εις του Χριστού την κεφαλή ως είδος περιστέρα.
Θαύμασε όλος ο λαός και όλοι απορούσαν, την παρουσία του Χριστού ‘πέσαν και προσκυνούσαν.

Ίστατο εκεί λαός και βάπτισμα προσμέναν, μα ήσανε πάρα πολλοί κι’ όλους δεν τους προφταίναν.

Κάμε λοιπόν καλή αρχή κι’έλα καθάρισέ με, την χείρα σου στην καφαλή βάλε και ράντισέ με.

Λάβε το θάρρος από ‘μέ, έλα και ράντισέ με, την χείρα σου στην κεφαλή βάλε και βάπτισέ με.

Με φόβο και με στοχασμό, αρχίζει να βαπτίζει, ο Ιωάννης τον Χριστό που όλο τον κόσμ’ ορίζει.
Νικήθηκε ο διάβολος με τούτα τα σημεία κι’ έχασε τα ύψη του κι’ όλα τα μεγαλεία.

Ξάστησε όλος ο λαός κι’ο Άγιος Ιωάννης, οπίσω όταν είδανε να στρέφει ο Ιορδάνης.

Όλος ο κόσμος σάστισε και όλοι απορούσαν, την παρουσία του Χριστού ΄πέσαν και προσκυνούσαν.

Πιστέψανε στον Κύριο προτού να βαπτιστούνε, πως ειν΄ αληθινός Θεός και τον επροσκυνούνε.

Ρωτάει ο Πανάγαθος ο περιδοξασμένος, ποιός νά ΄ναι από τους δυό πιό καλοβαπτισμένος.

Συ ώ Πανάγαθε Θεέ τι ερωτάς εμένα, ωσάν εγώ καλύτερος να είμαι από ΄σένα.

Τα λόγια σου είναι χρυσά οσάκις σε ρωτήσω, χρυσόστομο εις το εξής θα σε ονοματήσω.

Υμνούνε τα ουράνια, Πνεύμ΄Αγιο κατεβαίνει, εις του Χριστού την κεφαλή πετάει και πηγαίνει.

Φωνή μεγάλη ακούστηκε κάτω στον Ιορδάνη, πως εβαπτίστηκε ο Υιός από τον Ιωάννη.

Χίλιες χιλιάδες εκατό στεκόταν ένα γύρω, καί όλοι εβαπτίζοντο μ΄ εκείνο το σημείο.

Ψυχές εκαθαρίζονταν από την αμαρτία, σ΄ όλο τον κόσμο έλαμψε Χριστού η παρουσία.

Ώ φίλοι μ΄ εσείς π΄ ακούσατε τούτο τ΄ αλφαβητάρι, χρόνια πολλά να χαίρεστε με του Χριστού τη χάρη.

Όπως διεσώθησαν από την Ευσταθία Κουμαριανού, στα Δυό Χωριά Τήνου